U petak, 19. travnja održan je panel naziva „Umjetna inteligencija u strukovnim zanimanjima“ u sklopu projekta AI4VET4AI, kao i dio projekta „StrukoVizija – sajam strukovnih vještina“. Događaj je okupio relevantne aktere iz područja obrazovanja, istraživanja i industrije kako bi raspravljali o ulozi umjetne inteligencije u strukovnom obrazovanju. Događaj je bio organiziran u multimedijalnoj dvorani RCK Tehničke škole Čakovec, počevši s uvodnim pozdravom i dobrodošlicom ravnatelja škole i voditelja projekta, g. Dražena Blažeke.

Glavna točka događaja bilo je predstavljanje međunarodnog projekta AI4VET4AI, koje je vodila voditeljica projektnog tima Mateja Šafarić Novak. Nakon predstavljanja projekta, gostovanje g. Borisa Jokića ravnatelja Instituta za društvena istraživanja zauzelo je središnje mjesto. Jokić je svojim bogatim prikazom razvoja umjetne inteligencije i njezinog utjecaja na obrazovanje, posebno među mladima, potaknuo oduševljenje među sudionicima događaja.

Panel rasprava „Umjetna inteligencija – prijetnja ili prilika u strukovnom obrazovanju“, koja je uslijedila bila je energična i plodna, okupivši predstavnike visokoškolskih ustanova, realnog sektora, istraživačkih institucija te srednjoškolskih ustanova. Na panel raspravi sudjelovali su Boris Jokić, predstavnik istraživačkih institucija, Matija Bušić, predstavnik Sveučilišta Sjever, Zlatko Stapić, predstavnik Fakulteta organizacije i informatike Varaždin, Ivan Plačko, predstavnik Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje d.o.o., Zoran Kadežabek, predstavnik Metalske jezgre Čakovec, Petar Filipan, predstavnik Sobočan d.o.o., Ratko Pesek, predstavnik Qmini d.o.o. te Sanja Loparić, predstavnica Tehničke škole Čakovec.

Panel raspravu moderirala je voditeljica RCK Mihaela Pancer Zadravec, uspješno povezujući stavove panelista i interakciju s publikom. Rasprava, koja je uzgred rečeno trajala 2 sata, dotakla je različite teme i otvorila mnoga pitanja, istaknuvši zaključak da su sudionici prepoznali velike prilike koje umjetna inteligencija pruža, ali i naglasili važnost kritičkog pristupa, promišljanja i upravljanja, ističući da je ljudski faktor nezamjenjiv.

Ovaj događaj nije samo okupio stručnjake iz različitih područja, već je potaknuo važne rasprave i osvijestio nužnost kontinuiranog promišljanja i prilagodbe u kontekstu sve veće integracije umjetne inteligencije u obrazovne procese.